Poznejte aktuální novinky o společnosti NIO, včetně rozboru grafu a hospodářských výsledků. Pokud hledáte brokera pro obchodování akcií, klikněte zde.
- Čínské akcie posílily o více jak 50 %
- Čína plánuje i fiskální stimuly
- NIO akcie: Jak dopadly výsledky společnosti?
- Společnost NIO získala 1,9 miliardy dolarů od investorů
- Spojené státy zvýšily cla na čínské produkty
- NIO dodává nový model svého vozu EL8
- Registrace vozidel v Evropě zaznamenaly výrazný pokles
- J.P. Morgan zvýšil rating pro NIO akcie
- Západní výrobci elektromobilů se obávají čínské konkurence
- Technická analýza NIO akcie
- Závěrem: NIO akcie po dlouhé době na vzestupu
Čínské akcie posílily o více jak 50 %
V závěru září zaznamenal čínský akciový trh neskutečné kurzové výnosy. Některé tituly během několika obchodních dnů připisují i více jak 50% kurzové zhodnocení. Pro čínské akciové trhy jde tak o největší kurzové pohyby od finanční krize z roku 2008. Naprostá změna v psychologii trhu.
Pro mne osobně byly čínské akcie od konce roku 2023 černým koněm. Trh vykazoval známky naprosté deprese, indexy na historických minimech, nikdo o čínských akciích nechtěl ani slyšet. Přitom dle mého názoru jsou na tomto trhu slušné tituly, které se prodávaly velmi levně. Z kontrariánského hlediska jsem proto považoval čínské akcie za obrovskou příležitost.
Trh pouze čekal na impuls, který se dostavil v podobě přijetí širokého souboru opatření z 25. září 2024 ze strany čínské centrální banky, který má podpořit domácí růst. Od snížení základních úrokových sazeb (7denní repo sazba, střednědobá zápůjční facilita), sazby u nesplacených hypoték, snížení povinných minimálních rezerv až po dodávání likvidity s cílem nákupu akcií pro investiční společnosti, fondy, brokery a pojišťovny.
Chcete mít přehled o dění na světových burzách?
Vše, co potřebujete vědět do dalšího týdne, se dozvíte v LYNX Týdenním přehledu. Obdržíte jej každou neděli v 10:30.
Domnívám se tak, že co tedy čínská centrální banka mohla použít, to použila. Podle mého názoru jde o vskutku agresivní a robustní opatření, po kterých mají následovat i fiskální stimuly. Nedivím se proto, že čínský akciový trh reaguje tímto způsobem.
Dal se tento krok nějak očekávat? Do určité míry jsem studoval ekonomickou historii Číny, která je plná zavádění nejrůznějších opatření pro růst domácí spotřeby a finančního trhu. Proto jsem předpokládal, že s velkou pravděpodobností se centrální vláda k něčemu takovému odhodlá. Dělali to v minulosti běžně, proč by to neudělali i tentokrát?
Na Čínu je ovšem nutné si dávat velký pozor a myslím si, že to není trh pro každého investora. Čínský akciový trh je zrádný, protože dokáže přitáhnou investory a pak rychle padnout k zemi. Hlavně dlouhodobě vůbec nekopíruje růst reálné ekonomiky (HDP). Tudíž je zde podle mě něco špatně. Přesto jsem toho názoru, že tituly jako jsou Alibaba, JD.com, Tencent a NIO akcie jsou kvalitní.
Nemyslím si ani, že Čínu čeká japonský scénář, jak někteří avizují. Japonská ekonomika byla na konci 80. let jedna velká bublina a to díky nástroji window guidance, kdy japonské komerční banky musely bez nadsázky úvěrovat úplně každému, aby splnily kvóty pro objemy úvěrování. V Číně nyní pouze probíhá deleverage (oddlužení) kvůli nemovitostnímu trhu a není mi známo, že by čínské komerční banky měly nějaké problémy.
Čína plánuje i fiskální stimuly
Centrální vláda plánuje i fiskální stimuly. Nemá to tudíž stát pouze na bedrech centrální banky. Vzhledem k slabé poptávce po úvěrech ze strany domácností a firem se investoři hodně zaměřují i na případná fiskální opatření. Očekává se, že budou brzy oznámena.
Až 1 bilion jüanů má být získán prostřednictvím zvláštních dluhopisů a prostředky mají najít uplatnění k navýšení dotací na program výměny spotřebního zboží a na modernizaci podnikových zařízení. Prostředky budou také využity k poskytnutí měsíčního příspěvku ve výši přibližně 800 jüanů, tedy 114 dolarů, na dítě pro všechny domácnosti s dvěma a více dětmi (s výjimkou prvního dítěte).
Čína má v úmyslu získat další 1 bilion jüanů prostřednictvím samostatné emise dluhopisů, aby pomohla místním vládám řešit jejich dluhové problémy. Rovněž zvažuje injekci až 1 bilionu jüanů do svých největších státních bank.
Většina čínských fiskálních stimulů stále směřuje do investic, ale návratnost klesá a výdaje zatížily místní vlády dluhem ve výši 13 bilionů dolarů. Blížící se fiskální opatření by znamenalo posun směrem k podpoře spotřeby, což je směr, o kterém Peking hovoří více než deset let. V tomto ohledu dosud ale neudělal velký pokrok.
Spotřeba domácností v Číně představuje méně než 40 % ročního ekonomického výkonu, což je přibližně o 20 procentních bodů méně než světový průměr. Číňané mají dle mého názoru prostě mnohem větší tendenci šetřit. Naproti tomu investice jsou o 20 bodů nad průměrem a způsobují více dluhů než růstu, jelikož se investovalo hlavně do nemovitostního trhu.
Čínské politbyro rovněž slíbilo stabilizovat problematický realitní trh. Centrální vláda by měla rozšířit seznam bytových projektů, které mohou získat další financování a revitalizovat nevyužitou půdu.
Šanghaj a Šen-čen se snaží zrušit omezení na počet nemovitostí, které si Číňané mohou koupit. Peking také zvažuje postupné zrušení podobných omezení v některých oblastech města.
Z posledního zasedání politbyra cítíme naléhavost, což naznačuje, že nejvyšší vedení Číny si je stále více vědomo aktuální ekonomické situace.
BNP Paribas
NIO akcie: Jak dopadly výsledky společnosti?
NIO reportovalo tržby za druhý kvartál roku 2024 ve výši 2,40 miliardy dolarů, což je meziročně růst o 98,3 % díky vyšším objemům dodávek. NIO ve druhém čtvrtletí dodalo 57 373 vozidel, což představuje meziroční nárůst o 143,9 %, včetně 32 562 SUV a 24 811 sedanů.
Tržby z prodeje vozidel dosáhly 2,15 miliardy dolarů, což je meziroční nárůst o 117,8 %. Růst tržeb byl způsoben především zvýšením objemu dodávek. Ostatní tržby činily 243,1 milionu dolarů, což představuje meziroční posílení o 11,1 %.
Hrubý zisk dosáhl 232,4 milionu dolarů, oproti 12 milionům vykázaným ve stejném období loňského roku. Marže z prodeje vozidel vzrostla na 12,2 % z 6,2 % ve druhém čtvrtletí 2023 díky nižším materiálovým nákladům na jednotku. Hrubá marže vzrostla na 9,7 %, oproti 1 % ve stejném období loňského roku.
Náklady na výzkum a vývoj činily 442,9 milionu dolarů, což je meziroční pokles o 3,9 %. Náklady na prodej, všeobecné a administrativní výdaje vzrostly o 31,2 % na 517 milionů dolarů. K 30. červnu 2024 činily peněžní prostředky a jejich ekvivalenty 5,7 miliardy dolarů a dlouhodobý dluh dosahuje 1,59 miliardy dolarů.
Pro třetí čtvrtletí 2024 NIO očekává dodávky v rozmezí 61 000 až 63 000 vozidel, což znamená meziroční nárůst o 10-13,7 %. Odhaduje se, že tržby budou v rozmezí 2,63 až 2,707 miliardy dolarů.
Společnost NIO získala 1,9 miliardy dolarů od investorů
Společnost NIO v září 2024 oznámila finanční injekci v celkové výši 13,3 miliardy juanů (1,9 miliardy dolarů) od svých stávajících akcionářů. Skupina strategických investorů jako jsou Hefei Jianheng New Energy Automobile Investment Fund Partnership, Anhui Provincial Emerging Industry Investment a CS Capital uzavřely závazné dohody o investici 3,3 miliardy juanů v hotovosti do akcií NIO Holding (NIO China).
Společnosti NIO přímo investuje dalších 10 miliard juanů v hotovosti do nových akcií této holdingové společnosti. Tyto transakce sníží podíl mateřské společnosti na 88,3 %, oproti původním 92,1 %. Strategičtí investoři spolu s dalšími akcionáři budou vlastnit zbývajících 11,7 %.
Nový kapitál pomůže udržet vývoj nových technologií a provoz společnosti, který se nachází v Hefei v sousední provincii Anhui. NIO má v této provincii dvě továrny na montáž vozidel a letos bylo schváleno otevření třetího závodu. To může zvýšit celkovou roční výrobní kapacitu společnosti na 1 milion vozidel.
Tato investice nejen dokládá pevnou podporu strategických investorů pro vysoce kvalitní rozvoj průmyslu elektrických vozidel, ale také zdůrazňuje jejich silné uznání jedinečných hodnot a vedoucí pozice NIO v oboru. Se zlepšenou rozvahou je NIO strategicky připraveno udržet své dlouhodobé výhody v oblasti technologií, produktů, služeb a uživatelské komunity, podpořit svou víceznačkovou strategii a proniknout na širší trhy, což společnost posune do další fáze udržitelného růstu.
Prohlášení společnosti NIO
Finanční injekce proběhnou ve dvou fázích a budou dokončeny do konce roku. NIO bude mít právo investovat dalších 20 miliard juanů, aby získala více akcií NIO China do konce příštího roku za stejnou cenu a za stejných podmínek.
S ohledem na rychlé vyčerpávání hotovosti, které vyvolává obavy analytiků, společnost NIO vykázala ve druhém čtvrtletí ztrátu ve výši 4,5 miliardy juanů. Avšak její čtvrtletní tržby vzrostly na 17,5 miliardy juanů, což překonalo očekávání analytiků navzdory oslabující poptávce po elektromobilech.
Hefei Jianheng a Anhui Provincial Emerging Industry Investment jsou přidruženy k městské vládě provincie Anhui. Investoři z tohoto regionu již mají zkušenosti se společností NIO, když v roce 2020 investovali 1 miliardu dolarů. Investicí tehdy zmírnili obavy, že společnosti dojdou finanční prostředky. V prosinci firma NIO také uzavřela dohodu o získání 2,2 miliardy dolarů od společnosti CYVN Holdings LLC, kterou podporuje Abú Dhabí.
I když Čína masivně investuje do elektromobilů, intenzivní domácí konkurence a zahraniční cla zkomplikovala výhled celého sektoru s elektromobily. NIO se proto snaží získat konkurenční výhodu prostřednictvím své sítě nabíjecích stanic a investic do výzkumu a vývoje technologie výměny baterií. Dokonce se snaží expandovat i v oblastech mimo automobilový průmysl, jako jsou polovodiče.
Spojené státy zvýšily cla na čínské produkty
Vláda Spojených států v polovině září oficiálně schválila zvýšení cel na čínské zboží v hodnotě mnoha miliard dolarů a opatření vstoupila v platnost 27. září. Úřad amerického obchodního zástupce (USTR) učinil konečné rozhodnutí o navrhovaném zvýšení cel na čínský dovoz v hodnotě zhruba 18 miliard dolarů, které oznámil prezident USA Joe Biden v květnu.
Zvýšení cel je zaměřeno na strategická odvětví, jako je výroba ocele, polovodiče, elektrická vozidla a baterie.
Dnešní finální zvýšení cel se zaměřuje na škodlivé politiky a praktiky Čínské lidové republiky, které nadále ovlivňují americké pracovníky a podniky.
Katherine Tai, reprezentantka USTR
Formální opatření USTR znamená završení zákonného čtyřletého přezkumu cel uvalených na Čínu podle sekce 301 Zákona o obchodu zavedeného bývalým prezidentem USA Donaldem Trumpem v roce 2018.
NIO dodává nový model svého vozu EL8
Firma NIO navzdory hrozbě represivních cel, které hrozí od Evropské unie, zahájila v září dodávky svého modelu EL8 evropským zákazníkům po uvedení na trh na začátku léta.
SUV bylo původně postaveno na platformě NT 1.0 od NIO, ale letos na jaře prošlo modernizací na novější platformu NT 2.0 a bylo vybaveno LiDARem a došlo také k vylepšení čipové technologie pro kokpit. Vozidlo bylo také v Evropě přejmenováno z ES8 na EL8, aby se předešlo sporům o názvu s podobně pojmenovaným modelem Audi.
EL8 je šestý model NIO na evropském trhu, který je nyní k dispozici ve Švédsku, Norsku, Německu, Dánsku a Nizozemsku. A to navzdory riziku represivních cel na dovoz čínských elektromobilů, která mohou dosáhnout až 45 % z ceny vozů (NIO však čelí clu ve výši 21 %, protože spolupracovalo při vyšetřování Evropské komise).
Čínští výrobci automobilů čelí nejen významnému odporu v Evropské unii, ale také v USA a Kanadě. Spojené státy navrhly stejně tvrdá cla ve výši 100 % na všechny elektromobily vyrobené v Číně. To zahrnuje i domácí automobilky, které využívají výhod levnější pracovní síly, surovin a nižších logistických nákladů v Číně. Čínský výrobní sektor dokáže v průměru vyrobit elektromobil o 20 % levněji než na západě.
Aby kompenzovaly ztrátu konkurenceschopnosti, přijaly západní vlády agresivní opatření. Chtějí zabránit levným čínským elektromobilům vstoupit na své trhy. Ale i přes restriktivní cla je většina čínských automobilek, včetně NIO, stále schopna nějaký zisk v Evropě vydělat. Poradenská firma Rhodium Group tvrdí, že je to díky nákladovým výhodám, kterými čínské společnosti disponují.
Registrace vozidel v Evropě zaznamenaly výrazný pokles
Registrace elektrických vozidel v Evropě zaznamenaly v srpnu výrazný pokles, jak uvádí Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA). V srpnu došlo k poklesu registrací bateriových elektromobilů o 43,9 % na 92 627 jednotek a jejich podíl na trhu klesl z 21 % na 14,4 % oproti předchozímu roku.
To bylo způsobeno prudkými poklesy v Německu (-68,8 %) a ve Francii (-33,1 %), což jsou dva největší trhy v Evropě. Od ledna do srpna bylo registrováno 902 011 nových bateriových elektromobilů, což představuje 12,6 % trhu.
Registrace plug-in hybridních vozidel zaznamenaly v srpnu pokles o 22,3 %, přičemž poklesy byly zaznamenány na všech hlavních trzích. Plug-in hybridy tvořily v srpnu 7,1 % celkového trhu s automobily (což je pokles oproti 7,4 % v loňském roce) s prodejem 45 590 jednotek. Hybridní elektrická vozidla byla jediným typem vozidel, který v srpnu zaznamenal růst, kdy registrace vozidel vzrostly o 6,6 % na 201 552 jednotek.
Evropské sdružení výrobců automobilů uvedlo, že kontinuální trend snižujícího se podílu bateriových elektromobilů na trhu Evropské unie vysílá extrémně znepokojivý signál průmyslu i politikům. V reakci na to organizace vyzvala Evropskou komisi, aby přehodnotila termíny revizí regulací CO2 pro lehká a těžká vozidla, které jsou v současnosti naplánovány na roky 2026 a 2027 a předsunula je na rok 2025.
J.P. Morgan zvýšil rating pro NIO akcie
J.P. Morgan zvýšil hodnocení pro NIO akcie z neutrálního na overweight. Prý má nyní větší důvěru v NIO díky novým modelovým iniciativám a plánu až do roku 2025.
Analytik Nick Lai také zdůraznil rychlé zlepšení finanční situace NIO a odstranění některých obav investorů ohledně shánění dalších finančních prostředků nebo rizika ředění akcií.
S ohledem na to, že cena akcií se v letošním roce snížila o polovinu a očekávání jsou nízká, věříme, že NIO může do konce roku překonat očekávání díky oživení poháněnému finančním a provozním obratem.
Nick Lai, analytik J.P. Morgan
Společnost J.P. Morgan zvýšila své odhady pro druhou polovinu roku 2024 a rok 2025 o 11 % až 13 % po obecně očekávaném výsledku za druhý kvartál. A to platí pro příjmy a marže. Do budoucna se očekává prudký pokles ve využívání dostupné likvidity a zlepšení provozního cash flow. Cílová cena J.P. Morgan pro NIO akcie je stanovena na 8 dolarů.
Západní výrobci elektromobilů se obávají čínské konkurence
Náhlý vzestup Tesla podle mého názoru donutil hlavní hráče tradičního automobilového průmyslu zrychlit produkci elektromobilů za účelem získání trhu pro sebe na úkor startupů. Nyní, v konfrontaci s rostoucí konkurencí ze strany čistě EV výrobců z Číny, se tito tradiční giganti dle mého snaží přehodnotit své strategie.
Nejnovějším znakem tohoto dynamického vývoje je hloubková analýza publikovaná 14. září 2024 deníkem Wall Street Journal s názvem What Scared Ford’s CEO in China, která ukazuje, jak byl generální ředitel Fordu Jim Farley nucen přehodnotit svůj přístup k trhu. To přichází v době, kdy už čínští výrobci elektromobilů jako NIO, Li Auto, Xpeng, BYD dokázali získat významný podíl na trhu.
Čínští konkurenti Fordu využili nízkých nákladů na pracovní sílu a pokročilých technologií k výrobě vysoce technologických a zároveň cenově dostupných produktů. Čínské společnosti také agresivně expandují na mezinárodní trhy. A to včetně Evropy a dalších globálních regionů, což dle mého představuje dlouhodobou hrozbu nejen pro Ford, ale i pro velké automobilky jako General Motors, Toyota a Hyundai.
Článek Wall Street Journal cituje Farleyho, který vyjadřuje obavy nad „rychlostí světla“, s jakou se čínští automobiloví výrobci prosadili. Označil je za existenciální hrozbu a zdůraznil, jakým způsobem Ford mění své priority směrem k inovacím a nákladové efektivitě.
Toto je jen poslední z mnoha reakcí tradičních automobilek, které vykazují známky paniky. Začátkem tohoto měsíce Volkswagen uvedl, že zvažuje uzavření velkého výrobního závodu a komponentové továrny. To je z velké části důsledkem konkurence čínských rivalů. Zároveň společnost oznámila investici miliard dolarů do společného podniku s Rivianem.
Mezitím tradiční automobilky snížily své cíle pro produkci elektromobilů. Ford v srpnu oznámil úpravy ve svých plánech na výrobu EV, které zahrnují odklad výroby nové továrny na produkci plně elektrického pickup trucku nové generace a zrušení plánů na výrobu elektrického SUV.
Technická analýza NIO akcie
Kurz NIO akcie se od historických maxim propadl o zhruba 95 %. Na tomto příkladu jde dle mého moc pěkně vidět, jak se příliš nevyplácí investovat do titulů, které strmě stoupají a nemají přitom fundament, který by takové tržní ohodnocení opodstatnil. Trhy jsou zkrátka vpřed hledící a psychologie udělala své. Nyní je tomu naopak, investoři jsou podle mého názoru v naprosté depresi, nebo alespoň ještě nedávno byli. Trh se choval, jak kdyby měla společnost brzy skončit, což je potenciální příležitost pro kontrariány.
Název společnosti | Symbol | Tržní kapitalizace (v mld. USD) | Zavírací cena předchozího dne | Den | Týd. | Měs. | Půl roku | 1 rok | 5 let |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
NIO | NIO | 7,04 | 4,54 | -1,32 % | -1,32 % | -7,44 % | 4,19 % | -46,79 % | 77,08 % |
NIO akcie se kurzové odrazily od cenového pásma okolo 3,8 dolarů. Posléze ještě došlo k retestu zmíněné úrovně. Nakonec se trh finálně odrazil a díky zmíněným okolnostem si titul od minim po lokální vrchol připsal zhruba 106% zhodnocení. Momentálně kurz NIO akcie útočí na rezistenční pásmo okolo 7,5 dolarů. Kurz se přes oblast vyšplhal, ale následně přišel agresivní pullback.
Závěrem: NIO akcie po dlouhé době na vzestupu
NIO akcie se šplhaly nahoru ještě před přijatými opatřeními čínskou centrální bankou, takže dle mého nelze kurzové posílení připisovat pouze tomu. Společnost se podle mého názoru fundamentálně příliš nezměnila. Získala akorát nový kapitál, díky čemuž mají prostředky na provoz a inovace.
Titul je vzhledem ke své povaze dost spekulativní a rizikový, jelikož existuje hrozba dalších protekcionistických opatření pro dovoz z Číny ze strany západu. Zajímavý bude zejména dopad nedávného rozhodnutí EU o zavedení cla na čínské výrobce elektromobilů až do výše 45 %. Proto osobně předpokládám, že investor nesmí příliš počítat s tím, že firma získá významnější podíl na západních trzích.
Nejde samozřejmě ani o hodnotovou akcii, protože je byznys společnosti nerentabilní a nějakou dobu to tak dle mého názoru zůstane. Nicméně tržní psychologie se zde dá snadno uchopit a pracovat s ní.
- Tato analýza byla vytvořena 1. 10. 2024. Datum publikace analýzy se může lišit. Autor potvrzuje, že v době vytvoření analýzy ve svém portfoliu držel akcie dané společnosti.
- Analýza nepracuje s žádnými matematickými modely, na základě kterých by byl predikován pohyb ceny dané akcie. Analýza je založena na technické analýze v kombinaci s rozborem fundamentálních výsledků a je založena čistě na autorových znalostech a schopnostech pracovat s grafy a analyzovat makroekonomické i mikroekonomické údaje.
- Pokud není v analýze řečeno jinak, jedná se zpravidla o krátkodobou předpověď s výhledem na příští 3 měsíce od data vytvoření analýzy. Autor však upozorňuje, že jde čistě jen o odhad, jelikož nelze předem předvídat veškeré faktory, které mohou mít na vývoj ceny analyzované akcie vliv.
- Nejedná se o pravidelnou analýzu a autor nemůže předem zaručit, kdy (a zda vůbec) v budoucnosti dojde k nové analýze na stejný akciový titul, ačkoliv je jeho cílem o jednotlivých akciích informovat opakovaně a reagovat tak na aktuální vývoj.
- LYNX potvrzuje, že autor není v žádném jiném střetu zájmů, který by byl v rozporu s Politikou střetu zájmů společnosti LYNX. Shrnutí Politiky střetu zájmů společnosti LYNX je k dispozici na našem webu zde: Shrnutí Politiky střetů zájmů společnosti LYNX.
- Jaroslav Jarolím: NIO akcie v roce 2024: Dodávky aut klesly o 33 %. Co bude dál? (6. 3. 2024); www.lynxbroker.cz/investovani/analyzy/akcie-tydne/nio-akcie/: „Akcie NIO jsou stejně jako zbytek čínského akciového trhu v naprosté depresi. To znamená, že se do trhu nikdo moc nehrne. Což je úplný opak toho, co jsme mohli sledovat v roce 2019 a 2020.Kontrariánským stylem uvažování se proto akcie NIO zdají na první pohled jako ideální prostředek pro zhodnocení kapitálu. Ačkoliv je třeba počítat s tím, že NIO patří mezi ty rizikovější čínské tituly. Tudíž vám nikdo nezaručí, že jejich kurz z nynějších úrovní posílí.”
O autorovi analýzy:
Jaroslav Jarolím je vystudovaný ekonom, který našel zálibu ve slavných dílech autorů jako je Adam Smith, David Ricardo a John Keynes. Téměř čtyři roky se věnuje technické analýze kapitálových trhů, k čemuž začal později komplementárně využívat i fundamentální analýzu. Zaobírá se ovšem i makroekonomií, a především měnovou politikou. Jedná se totiž o zásadní disciplíny, které jsou třeba pro pochopení celého kontextu finančního trhu.
Na všechna zmíněná témata už Jaroslav roky pravidelně publikuje. Především se snaží své čtenáře v těchto oblastech vzdělávat a poskytnout jim ucelenou myšlenkovou mapu, jak nad celým finančním světem přemýšlet. Osobně totiž preferuje komplexní znalostní základ, díky kterému může každý účastník trhu minimalizovat případná rizika. Jaroslav Jarolím není zaměstnancem společnosti LYNX B.V., ale je jejím externím spolupracovníkem a vytváří především expertní investiční analýzy.
Přečtěte si také:
Použité zdroje:
Reuters: China launches late stimulus push to meet 2024 growth target (30.09.2024); www.reuters.com/markets/asia/chinas-central-bank-cuts-banks-reserve-requirement-ratio-by-50-bps-2024-09-27/
Yahoo Finance: Nio surges on $1.9 billion injection from parent, investors (30.09.2024); www.finance.yahoo.com/m/5f41df4f-9a28-32ee-85ac-4f1e41f77a45/nio-shares-jump-after-unit.html
Yahoo Finance: Nio secures new capital for manufacturing subsidiary (30.09.2024); www.finance.yahoo.com/news/nio-secures-capital-manufacturing-subsidiary-093235142.html
Yahoo Finance: Nio Is About to Shift Into a Higher Gear (30.09.2024); www.finance.yahoo.com/news/nio-shift-higher-gear-100000820.html
Yahoo Finance: NIO Q2 Earnings and Revenues Surpass Estimates, Increase Y/Y (30.09.2024); www.finance.yahoo.com/news/nio-q2-earnings-revenues-surpass-132400920.html
Seeking Alpha: U.S. finalizes tariff hikes on Chinese goods, many to start September 27 (30.09.2024); www.seekingalpha.com/news/4149460-us-finalizes-tariff-hikes-on-chinese-goods-many-to-start-september-27
Seeking Alpha: NIO begins delivery of EL8 SUV into Europe despite tariffs on Chinese EVs (30.09.2024); www.https://seekingalpha.com/news/4150933-nio-begins-delivery-of-el8-suv-into-europe-despite-tariffs-on-chinese-evs
Seeking Alpha: Electric vehicle demand in Europe slides during August (30.09.2024); www.seekingalpha.com/news/4151013-electric-vehicle-demand-in-europe-slides-during-august
Seeking Alpha: NIO attracts a bull rating from J.P. Morgan due to improved financials (30.09.2024); www.seekingalpha.com/news/4147619-nio-attracts-a-bull-rating-from-jp-morgan-due-to-improved-financials
Seeking Alpha: NIO in charts: FQ2 deliveries hit a new all-time high with a 143.9% Y/Y surge (30.09.2024); www.seekingalpha.com/news/4147151-nio-in-charts-fq2-deliveries-hit-a-new-all-time-high-with-a-1439-yy-surge
Seeking Alpha: Legacy automakers scramble to counter ‘existential threat’ from nimble Chinese EV makers (30.09.2024); www.seekingalpha.com/news/4149804-legacy-automakers-scramble-to-counter-existential-threat-from-nimble-chinese-ev-makers
The Wall Street Journal: A Wild Week for China’s Markets, in Charts (1.10.2024); www.wsj.com/livecoverage/stock-market-today-pce-inflation-data-09-27-2024/card/a-wild-week-for-china-s-markets-in-charts-rSff39UZwNspFezadfG4
The Wall Street Journal: What Scared Ford’s CEO in China (1.10.2024); www.wsj.com/business/autos/ford-china-ev-competition-farley-ceo-50ded461
Macrotrends: NIO Revenue 2019-2024 | NIO (01.10.2024); www.macrotrends.net/stocks/charts/NIO/nio/revenue
Vývoj čínské reálné ekonomiky za posledních 31 let a důležitých čínských akciových indexů. Zdroj: Jaroslav Jarolím, zdroj dat: Tradingview (30. 9. 2024)
Chtěli byste obchodovat na burze? Otevřete si účet prostřednictvím online brokera LYNX. Obchodujte akcie, opce, futures nebo investujte do ETF. A to vše v rámci jednoho investičního účtu. Zjistěte více na: Online broker LYNX