Vklady
Pro usnadnění převodu finančních prostředků z vašeho bankovního účtu na váš obchodní účet je nezbytné vytvořit ve Správě účtu oznámení o vkladu. Tímto krokem zajistíte hladký a rychlý průběh transakce.
Přihlášení
- Přejděte na webové stránky Správy účtu
- Zadejte své uživatelské jméno a heslo
- Autorizujte se pomocí dvoufaktorového ověřování
Zvolení možnosti oznámení o vkladu a uložení bankovního účtu
V horní liště vyberte možnost Transfer & Pay a následně zvolte Transfer Funds.
Chcete-li vytvořit oznámení o vkladu, klikněte na tlačítko Select u možnosti Make a Deposit.
Pokud jste si u posledního provedeného vkladu uložili bankovní účet, bude na této stránce zobrazen. V takovém případě stačí kliknout na uložený bankovní účet, ze kterého chcete provést vklad. Ujistěte se prosím, že jste vybrali vámi požadovanou měnu.
Jestliže však plánujete provést svůj první vklad v dané měně nebo chcete vložit peníze z neuloženého bankovního účtu, zvolte možnost Use a new deposit method. Pro více informací o přidání nového bankovního účtu se podívejte do sekce Často kladené dotazy: Chcete použít novou metodu vkladu?
Upozorňujeme, že vklady prováděné v některých měnách mohou vyžadovat specifickou metodu vkladu.
Zadání bankovních údajů
Pokud jste si vybrali dříve uložený bankovní účet, stačí do pole Deposit Amount zadat částku, kterou chcete vložit. Zadání referenčního čísla transakce (Transaction Reference Number) není povinné.
Po kliknutí na tlačítko Get Transfer Instructions získáte potřebné údaje pro provedení vkladu z vašeho bankovního účtu.
Provedení bankovního převodu
Pro úspěšné provedení převodu finančních prostředků z bankovního účtu na váš obchodní účet použijte údaje zobrazené na poslední stránce.
Vytvoření oznámení o vkladu nepovede k automatickému provedení platby z vašeho bankovního účtu. Abyste mohli peníze na svůj obchodní účet skutečně vložit, je zapotřebí zadat platební příkaz ve vašem internetovém bankovnictví.
Pro rychlé připsání finančních prostředků na Váš obchodní účet nezapomeňte, prosím, v internetovém bankovnictví uvést do zprávy pro příjemce číslo vašeho obchodního účtu a vaše jméno ve formátu U1234567 / jméno a příjmení (bez diakritiky).
Pokud chcete provést vklad z nového bankovního účtu, navštivte sekci Často kladené dotazy. Návod naleznete rozbalením dotazu: Mohu provést vklad z nového/jiného bankovního účtu?
Často kladené dotazy
V horní liště vyberte možnost Transfer & Pay a následně zvolte Transfer Funds. Chcete-li vytvořit oznámení o vkladu, klikněte na Select u možnosti Make a Deposit.
Na následující stránce zvolte Use a new deposit method. Poté vyberte měnu a odpovídající metodu vkladu. Tato volba bude záviset na bance, kterou hodláte využit. V případě, že si nejste jisti, jakou metodu použít, obraťte se na svou banku. U vkladů v EUR se většinou bude jednat o SEPA platbu.
Klikněte na Get instructions vedle metody platby a vyplňte následující údaje o své bance:
Save Bank Information – Pokud chcete uložit dané bankovní údaje pro případné budoucí vklady, vyberte možnost Yes.
Sending Institution – Zadejte název vaší banky.
Account Number – Zadejte číslo svého bankovního účtu ve formátu IBAN.
Account Nickname – Pod zadaným názvem budou uloženy údaje o vašem bankovním účtu.
Deposit Amount – Zadejte částku, kterou chystáte převést.
Po kliknutí na tlačítko Get Wire Instructions se zobrazí potřebné údaje pro provedení vkladu z vašeho bankovního účtu.
Tyto údaje použijte k provedení převodu z vaší banky a následně vaši žádost potvrďte stisknutím tlačítka Finish v pravém dolním rohu.
Vklady budou připsány na váš obchodní účet do 1 až 3 pracovních dnů, a to v závislosti na rychlosti zpracování plateb vaší bankou. Pokud tento proces trvá déle než 3 pracovní dny, doporučujeme vám prověřit, zda údaje uvedené v oznámení o platbě odpovídají provedené platbě.
U vkladů je nutné, abyste ve svém internetovém bankovnictví do zprávy pro příjemce uvedli číslo obchodního účtu a vaše jméno. Pokud jste tak neučinili, zašlete nám, prosím, emailem potvrzení o platbě, abychom mohli finanční prostředky manuálně připsat na váš obchodní účet.
V případě, že jste ve Správě účtu zatím nevytvořili oznámení o vkladu, učiňte tak, prosím, dodatečně. Bez tohoto oznámení nebudeme moci finanční prostředky manuálně připsat na váš obchodní účet.
Při provádění vkladu v jiné měně než dosud, musíte zvolit novou metodu vkladu pomocí tlačítka Use a new deposit method a vytvořit oznámení o vkladu. Detailní postup naleznete na začátku této stránky, v prvním kroku.
Existuje několik potenciálních důvodů, proč zpracování vašeho převodu finančních prostředků může trvat déle než obvykle.
Nejčastějším důvodem bývá nevyplněná zpráva pro příjemce. Ujistěte se proto, že jste správně uvedli číslo obchodního účtu a jméno.
Může se také stát, že k připsání prostředků dojde o něco později v důsledku státních svátků, během kterých mohou mít banky omezenou činnost.
Výše uvedené případy jsou nejčastějšími důvody. Kromě toho existují i další situace a události, které mohou způsobit zpoždění připsání vkladu. V takovém případě doporučujeme kontaktovat naši klientskou podporu pro podrobnější informace.
Tuto informaci naleznete v sekci Přehled hotovostních pohybů v platformě LYNX+. Návod, kde najít tuto sekci naleznete zde.
Kromě toho si lze ověřit připsání vkladů ve Správě účtu po kliknutí na kartu Transfer & Pay a následného zvolení možnosti Transaction History či ve výpisu z účtu.
Všechny vklady jsou zasílány na sběrný účet a následně jsou převedeny na individuální obchodní účty. Aby mohlo dojít k co nejrychlejšímu připsání finančních prostředků na Váš obchodní účet, je nutné vytvořit oznámení o vkladu a při zadávání online bankovní platby uvést číslo obchodního účtu a jméno.
Pokud oznámení o vkladu a/nebo správné vyplnění zprávy pro příjemce platby chybí, bude proveden pokus o manuální připsání, což může trvat trochu déle.
Vklady od poskytovatelů, kteří pro zpracování plateb používají své vlastní bankovní účty, jako je například PayPal, stejně jako vklady kreditní kartou nejsou podporovány. Platby od těchto poskytovatelů budou odmítnuty. Je to proto, že většina těchto poskytovatelů využívá při transakcích služeb jednoho či více prostředníků pro převody, díky čemu nelze identifikovat skutečného odesílatele platby.
Vklad je možný pouze z bankovního účtu vedeného na vaše jméno. Převody z firemních účtů na váš individuální obchodní účet nejsou rovněž povoleny, a to ani v případě, že je firma plně ve vašem vlastnictví.
Z naší strany nikoliv, Vaše banka Vám však může naúčtovat poplatek za odchozí platbu.
Vklady z nového bankovního účtu může být nutné potvrdit výpisem z účtu, na kterém jsou uvedeny detaily bankovního účtu a jméno majitele daného účtu. Tuto žádost obdržíte jeden pracovní den po přijetí převodu prostřednictvím Klientské zóny v obchodní platformě LYNX+. O této žádosti vás budeme informovat také e-mailem.
Upozorňujeme, že vklady a výběry ze zemí mimo EU/EHP nejsou podporovany. Pokud budou finanční prostředky přijaty z bankovního účtu mimo tento region, nebudou moci být připsány a budou vráceny na původní bankovní účet.
Stejně tak není možné převést finanční prostředky na nový bankovní účet nacházející se mimo EU/EHP. Pro zajištění bezproblémového převodu finančních prostředků je proto žádoucí využívat bankovní účty nacházející se v EU/EHP.
Upozornění: Transakce pro bankovní účty ve Švýcarsku tímto nejsou nedotčeny.
Obchodní účet především slouží pro obchodování s finančními instrumenty, a proto ho nelze primárně využívat k měnovým konverzím a následným výběrům. IBKR nabízí měnové konverze jako službu pro klienty, kteří převážně obchodují s cennými papíry nebo finančními deriváty.
Upozorňujeme, že pokud budete obchodní účet primárně využívat k měnovým konverzím a následným výběrům, IBKR vám může omezit možnost výběru konvertované měny.